tisdag, juli 07, 2009

Lucasarts is coming to Steam!

Nyheten från Lucasarts var att de har startat ett samarbete med Steam så de ger ut sina spel via denna fantastiska tjänst. Visst, det hade varit mysigt med utannonsering utav en remake eller ett nytt spel men detta duger väl också, ger många möjligheten att spela gamla klassiker igen och har man tur så kanske det återupplivar äventyrsgenren. Time will tell.

Spelen som görs tillgängliga via Steams nedladdningstjänst, eller vad man nu kallar det, har inte ätit frukost än och har nyss slängt i mig ~800 mg koffein så jag är lite uppe i varv så min ordkunskap är för stunden förlorad.
Still, spelen som görs tillgängliga redan den 8:e juli via Steam:
  • Armed and Dangerous™
  • Indiana Jones® and the Fate of Atlantis
  • Indiana Jones® and the Last Crusade: The Graphic Adventure
  • LEGO® Indiana Jones: The Original Adventure
  • LOOM™
  • Star Wars Battlefront® II
  • Star Wars Republic Commando®
  • Star Wars Starfighter™
  • The Dig®
  • Thrillville®: Off the Rails™
Källa: http://store.steampowered.com/news/2644/

Denna dag kommer ju även första episoden i Tales of Monkey Island, vilket jag ser mycket fram emot. Får se vilken tid det dyker upp på XBLA.

Ingen korrekturläsning nu, för mycket koffein. Hej!

[UPDATE]
Fel av mig, hade glömt av att Tales of Monkey Island inte alls kommer ut på XBLA. Har i alla fall köpt specialerbjudandet utav spelet nu så jag inte behöver köpa varenda säsong separat utan betalade nu och fick...

  • Möjligheten att ladda ner alla episoder direkt de släpps.
  • Får hem en DVD för endast portoavgiften när säsongen är slut.
  • En gratisepisod utav något spel hos Telltale Games.
Såja. Nu ska jag slacka. Har f ö. sett Michael Jacksons begravning i dag, vilket spektakel :-)

Hej!

2 kommentarer:

Joakim sa...

På tal om Monkey Island... Var är Monkey Island-spelen? Och Sam & Max?
Antar att de kanske är rädda för att stöta sig med Telltale.

Martin G. sa...

Come again? Vad menar min herre?