söndag, januari 24, 2010

Inget bloggmaterial.

Den 24:e januari 2010, söndag.

Inget nytt att rapportera, vardagen knallar på utan att lämna några större intryck.
Påbörjar en praktik i morgon på bl a Valbergsgården i morgon, anledning till att jag skrev "bl a" är just för att det är flera platser jag hör hemma på eftersom den tjänst jag kommer ha är vaktmästare. Jag tycker det är väldigt lockande med vaktmästartjänst, man löser allt själv och ingen som direkt är på en hela tiden angående vad man ska göra, plus att man kan lyssna på faktaböcker i hörlurar om man så vill.
Ingen större stimulans är bra, då kan man förlora sig själv i andra tankar, eller just talböcker, undertiden man sköter sitt jobb. Stor stimulans är ju givetvis också bra men då kan man inte ha andra sysslor undertiden.
Det bästa jobb jag kan tänka mig är nog att vara egen företagare, visst kan det vara mycket slit men då är det en själv allt hänger på helt utan att någon över en säger vad man ska göra. Auktoritetsproblem tror jag att det kallas.

Vad vill jag ha sagt med allt detta? Inget, jag väntar på att mitt kaffe ska kallna så jag kan dra i mig allt på en gång. Varför allt på en gång, käre Martin? Därför att jag blandar det så starkt att det rycker i hårsäckarna och smakar därför... Blech. Den CNS-stimulerande effekten är ju givetvis inte stor, men det gör en rejäl skillnad vid somnolens.
Nu ska jag slänga i mig min dryga halvliter kaffe och fortsätta att se på Curb Your Enthusiasm. Rekommenderas f ö.

Grahn signing out.

Inga kommentarer: