måndag, november 09, 2009

Alkohol ÄR en drog.

Vad är det med folk och dess kärlek till alkohol? Är de inte medvetna om att alkohol är precis som det "knark" som är så farligt, jag blev så arg när jag läste vad en man skrev, han skrev ungefär som nedan (modifierat för att bibehålla anonymiteten hos personen):

"Om ni nu har ett så tråkigt liv så att ni måste beblanda er med knark så gör något åt ert liv så att du kan ha roligt utan det.
(...) Red Bull och vodka är alltid trevligt."

Bara ett exempel på den konstiga syn människor har.
Kan inte folk stanna upp och se på vad t ex. alkohol är och sedan fatta sina egna beslut istället för att tycka vad andra vill.
("Alkohol" i ovanstående mening är en metafor om man så önskar)

Jag är ingen drogromantiker, jag bara ifrågasätter vad som är allmänt vedertaget AND SO SHOULD YOU!

*Tssk, rörigt inlägg.

//Martin "Misantropen" G.

1 kommentar:

Joakim sa...

Precis! Attans att jag inte sett det här inlägget förrän nu. Ska nog låta mig inspireras av detta inför mitt nästa inlägg, tror jag.
Droger är bara droger så länge man kallar dem droger. Byt etikett och vips - magi! Önsketänkande hycklar-Svensson är fiffig. Jag var inte bättre själv för blott några år sedan, men det är jag nu.